2015年9月17日木曜日

産地ごとのチョコの試食会

急に寒くなりましたね。
皆様体調を崩されぬようお気を付け下さい。

さて、今日は産地ごとの試食会でした。
マダガスカル、トリニダード・トバコ、パプアニューギニア、ドミニカ共和国、キューバ、ベトナムの6種類から3種類を厳選します。

本当は5種類出したいんですが、予算の関係でガーナを含め4種類になってしまいました。

①~⑥まで番号を振り分け、産地が分からない状態でみんなで試食。



どれが味の個性が強いか判断しました。



みんなで

「香りが強い!    「甘い!」       「あんま豆の感じないな」
「苦い・・・」    「えー、どれにしよう」       「酸味が強い・・・」

などとわいわい言いながらそれぞれの意見を言い合いました。

私は勝手に利きチョコをしてみたのですが、正解は2/6。
パプアとベトナムは当てましたが、その他はさっぱり(笑)
セミナーでみなさんにもやってもらおうと考え中です。


トリニダードとドミニカはすんなり決まりましたが、
キューバとベトナムで意見が分かれ、どちらにするか悩みましたが、
味の個性が強い方が良い!とベトナムに決定!

本当は全部やって味の違いを感じて欲しいのですが、何分お金がね…かかりますよね(笑)
研究室の所長から予算の関係で4つになったと通達があり、泣く泣くキューバを削り

ガーナ、トリニダート・ドバコ、ドミニカ共和国、ベトナム

の4種類に決定致しました!
これから、この4つをさらにローストの時間などを再度検討し直したりして、皆様にはより豆を感じていただけるように制作していきます!

管理栄養士 高橋

It became cold suddenly.
Please take care and as unexpected is disturb the everybody physical condition.
Well, was the tasting of each production area today.
Madagascar, and then carefully selected in Trinidad and Tobago, Papua New Guinea, the Dominican Republic, Cuba, three from six types of Vietnam.Actually I want to put out five, but has become into four types, including Ghana in the budget of the relationship.And distributes the number to from ①, tasting everyone in the state that does not know the origin.Which we have to determine if the individuality of taste is strong.
With everyone
"A strong smell!" "sweet!"  "I do not feel the massage beans""Bitter ..." "Well, we will try to Any", "acidity is strong ..."
It was argued their views while such as the Wai Wai said.
I was try without permission and handed chocolate, but the correct answer is 2/6.Papua and Vietnam was hit, and the other refreshing..lol. Is being considered'll let you doing also to everyone at the seminar.
Trinidad and although Dominica has decided smoothly,Divided opinion in Cuba and Vietnam, but had trouble either to either,If the taste of strong personality is good! And determined to Vietnam!The truth is I want to feel the difference of taste doing all, I have many minutes money ... and I think you take ...lol
There is a notice that it became four in the budget of the relationship from the laboratory director, tearfully Sharpener Cuba, Ghana, Trinidad-Dobako, the Dominican Republic, Vietnam
I have decided to four!
Now, this four further or re-examined, such as roast time again, we will continue to work as guests feel more beans to everyone!

 Registered dietitian Takahashi

0 件のコメント:

コメントを投稿